Snåsa bibliotek

Skal vi leke en bok?: språktilegnelse gjennom bildebøker
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Skal vi leke en bok?: språktilegnelse gjennom bildebøker
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2014
Noter
  • Lyst, lek, leseglede og læring er denne bokas magiske firkløver. Boka er spekket med kreative ideer, og språkleker knyttet til en knippe bøker. Språklekene kan du også overføre til egne bildebokfavoritter. Bildebøkene som presenteres spenner fra kjente klassiskere som Prøysen til den utvidete pekeboka for de aller minste. Hvert kapittel presenterer konkrete og utprøvde lekeoppskrifter som gir gode leseopplevelser. For å gjøre barnehageansatte bedre rustet til samtaler om tekster følger en litterær tolkning, samt en kort redegjørelse for hvorfor metodene er gunstige for barns begrepsforståelse, deres kognitive ferdigheter og deres evner til å fortelle og fantasere. Bokas hensikt er å inspirere alle som jobber, eller vil jobbe, med litteraturformidling og språkstimulering i barnehagen. Ingvild Alfheim er utdannet litteraturviter og har i mange år jobbet som barne- og ungdomsredaktør i Gyldendal Norsk Forlag. Cecilie D. Fodstad jobber ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning/DMMH i Trondheim. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
  • 978-82-15-02312-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001036nam  2200265   4500
*000     n
*001242181
*008141002         no     a          00nob 2
*015  $a0410272$bBIBBI
*015  $a10160447$bBibliofilID
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02312-0$bib.$cNkr 399.00
*08231$a372.6$zh$25
*08231$a809.3$25
*100 0$aAlfheim, Ingvild K.$d1974-$jn.
*24510$aSkal vi leke en bok?$bspråktilegnelse gjennom bildebøker$cIngvild Alfheim og Cecilie D. Fodstad
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2014
*300  $a156 s.$bkol. ill.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520  $aLyst, lek, leseglede og læring er denne bokas magiske firkløver. Boka er spekket med kreative ideer, og språkleker knyttet til en knippe bøker. Språklekene kan du også overføre til egne bildebokfavoritter. Bildebøkene som presenteres spenner fra kjente klassiskere som Prøysen til den utvidete pekeboka for de aller minste. Hvert kapittel presenterer konkrete og utprøvde lekeoppskrifter som gir gode leseopplevelser. For å gjøre barnehageansatte bedre rustet til samtaler om tekster følger en litterær tolkning, samt en kort redegjørelse for hvorfor metodene er gunstige for barns begrepsforståelse, deres kognitive ferdigheter og deres evner til å fortelle og fantasere. Bokas hensikt er å inspirere alle som jobber, eller vil jobbe, med litteraturformidling og språkstimulering i barnehagen. Ingvild Alfheim er utdannet litteraturviter og har i mange år jobbet som barne- og ungdomsredaktør i Gyldendal Norsk Forlag. Cecilie D. Fodstad jobber ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning/DMMH i Trondheim.
*650 1$aSpråk$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.6$9nor$2BS
*650 2$aBildebøker$xHistorie og kritikk$1809.3$9nob$2BS
*700 0$aFodstad, Cecilie D.$d1974-$jn.$emedforf.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Snåsa bibliotek372.6 A